Quintessence
Waarom betaald parkeren goed voor ons is. Q-park legt het uit, in een video.
Volgens Q-Park biedt gereguleerd en betaald parkeren een antwoord op de vijf grote uitdagingen waarmee steden vandaag de dag te maken hebben: mobiliteit, ruimtelijke ordening, samenleving, economie en milieu. Op elk van deze gebieden speelt betaald parkeren een rol. Als die rol geïntegreerd wordt ingevuld als onderdeel van de mobiliteitsketen levert betaald parkeren een belangrijke bijdrage aan de leefbaarheid van de stad.
Veel steden zijn nu al een stuk leefbaarder geworden omdat de auto’s niet meer op straat staan (en rijden), maar netjes onder de grond zijn geparkeerd. Alle vrijgekomen ruimte kan nu gebruikt worden voor parken of autoluwe zones. En zo zijn er nog wel een paar voorbeelden te noemen. Bekijk het in de video. Het kost een paar minuutjes.
We zijn benieuwd hoe je naar de eerstvolgende betaling bij de parkeerautomaat kijkt na het zien van deze video. Bedenk dat je niet alleen de winstmarge van een multinational op peil houdt, maar dat je vooral een bijdrage levert aan de leefbaarheid van de stad.
Waarom een video
Mensen houden van video. Je zet je verhaal kracht bij door (bewegend) beeld, tijd en geluid te bundelen. Complexe vraagstukken kunnen vereenvoudigd worden tot een begrijpelijk geheel.
En niet alleen mensen houden van video. Ook Google is er gek op en beloont websites met video door een betere ranking in de zoekresultaten. Lees er hier meer over.
Onze rol
Knoeff is verantwoordelijk voor het storyboard (in samenwerking met Bondt communicatie), ontwerp, art-direction en productie.
Drieluik
De video 'Quintessence' is onderdeel van een drieluik dat het wie, hoe en waarom van Q-Park beschrijft. Deze drie video's staan prominent op de corporate website van Q-Park en vertellen het verhaal van Europa's belangrijkste parkeerbedrijf. Kort en smaakvol. Het is namelijk niet alleen belangrijk wat je vertelt, maar ook hoe.