Menu

Stedin familiedag

Kinderen blij, ouders blij

Netbeheerder Stedin vierde het betrekken van een nieuw pand in Rotterdam met ‘open huis’ evenementen. Voor de buren en voor familie van de medewerkers was er een familiedag. Partners en kinderen werden uitgenodigd om een kijkje te nemen op het werk. En wat ons betreft niet alleen kijken, maar ook doen. Bijvoorbeeld aan de hand van een route door het pand. Een route voor volwassen en een route voor de kinderen. Ons motto; ‘kinderen blij, ouders blij’.

Voor de kinderen organiseerden we de ‘Button-Run’. Bij binnenkomst werden de families even snel op de foto gezet. Leuk voor later. En meteen daarna kregen de kinderen een T-shirt met een route- of schatkaart. Met deze kaart konden ze op diverse plekken in het gebouw opdrachten uitvoeren en buttons winnen. Deze buttons konden ze weer op hun T-shirt hangen. Succes gegarandeerd! En zo was het ook. Kinderen wilden niet meer weg en sommigen dachten zelfs aan een carrière-change. Werken bij Stedin is net zo vet als werken bij de luchtmacht of bij de McDonalds.

Leuk en leerzaam

Veel opdrachten die de kinderen moesten uitvoeren hadden betrekking op het werkveld van Stedin. Het verzorgen en beheren gasleidingen en elektriciteitskabels. Een puzzel van de kaart van Nederland met het beheergebied, een fiets om energie op te wekken, de bibber-spiraal, proefjes met elektriciteit, voeldozen met een stopcontact of een kabel. Zo kregen de kinderen iets beter een idee waar papa of mama mee bezig is op het werk. Heel leerzaam, maar vooral heel leuk.

Voor iedereen

De volwassenen werden niet vergeten. Zij kregen ook een routekaart van het gebouw met alle activiteiten mee. Naast alle activiteiten voor de kinderen, hier ook zaken die grote mensen leuk en interessant vinden. Zoals een rondje rijden met een elektrische auto of de Stedin bioscoop.

Samenwerking

Voor de familiedag van Stedin zijn Spitz congres & event en Knoeff communicatie-ontwerp samen opgetrokken. Spitz was verantwoordelijk voor alle logistieke zaken, zoals registratie, regie en praktische uitvoering voor het event en op de dag zelf. Knoeff heeft het creatieve concept en de vormgeving van alle middelen, zoals de routekaarten, de buttons en het T-shirt voor zijn rekening genomen.