BP FreeBees loyalty card
FreeBees is een loyalty programma van BP. Deelnemers krijgen een ‘card’ op naam waarmee ze FreeBees kunnen sparen. Deze zijn inwisselbaar bij een select aantal bedrijven.
Bij het ontwikkelen van de loyalty kaart zijn we ervan uitgegaan dat de kaart waarde uit moet stralen. Het is namelijk een soort spaarpot die steeds verder gevuld moet worden. Iets kostbaars dat voorzichtig behandeld moet worden. Dat waardevolle straalt af op het loyalty programma en de deelnemende bedrijven. Hierdoor wordt de kaart een centraal punt in de marketingstrategie.
Om de kaarten met ‘waarde’ te laden hebben we het volgende gedaan.
- De kaarten zijn opgebouwd alsof het echt waardedrukwerk is. Met fijne structuren en moeilijk te kopiëren patronen. Alsof het geld is, of een credit card.
- De kaart heeft een chip met antenne. Door de kaart van transparant materiaal te maken worden chip en antenne zichtbaar. Dit verhoogt het waardegevoel en maakt het moeilijker om te kopiëren.
- De kwaliteit van het drukwerk is zeer hoog. Ook dit helpt om van een stukje gewoon plastic iets bijzonders te maken.
Naast het waardevol maken van de kaart moesten we natuurlijk ook iets doen met de ‘Bees’ en het gegeven van verzamelen. De kaart is een honingraat. Zodat de kaarthouder zich even bij kan voelen die het zoete goud verzamelt.